Què cal saber abans de comprar-te un cotxe elèctric

Font


Aquest Nadal, després de pensar-hi molt, vam decidir fer el pas i comprar-nos un cotxe elèctric. S'hi sumàven dos factors, per una banda que hi havia una ajuda de 7000€ (l'ajuda varia en funció de l'autonomia del vehicle que compres i aquesta és la màxima que et donen) i que encara ens donaven una certa quantitat pel cotxe que entregàvem (Suzuki sx4 de 6 anys i 100000Km). Alerta que l'ajuda que et donen et pot donar una sorpresa quan facis la declaració l'any següent!!! Calcula-ho bé.

Així doncs, sumant aquests dos factors vam decidir anar-nos-en a informar. El primer que et frena són les estacions de recàrrega i l'autonomia dels cotxes. Has de canviar de mentalitat, ja que no és com els cotxes habituals, que si se t'acaba el dipòsit vas a una benzinera, 5 minuts, i ja pots tenir kilòmetres de marge. No. Has de preveure molt el què faràs i així pensar quanta càrrega necessites.

Quan anàvem a preguntar els concessionaris, quan els hi dèiem el model de vehicle que volíem, tots ens alertaven de l'autonomia. Ja ho havíem mirat. És un cotxe pel dia a dia. Viatges curts. Si vols fer un viatge llarg, o planifiques molt bé les aturades, o millor que n'agafis un altre. Una possible solució a aquest problema és el carsharing (www.avancar.es/ca a Catalunya), pel 10% de les coses que no pots fer amb els vehicles elèctrics. El carsharing és una bona solució, econòmica i responsable.

Després, ens vam trobar amb un segon debat. Bateria de préstec o de compra? Vam mirar diferents models, el renault zoe, el nissan leaf, el igolf, el bmw i3. Tots ells hi ha aquesta opció. Bé, en alguns no hi ha ni l'opció d'entrada. Has de llogar sí o sí. És el cas del Renault Zoe, per exemple, fas un lloguer per x anys, a nosaltres ens ho van comptar per 3 o 4 anys i cada mes havies de pagar entre 70-90€. Després d'aquests anys inicials és quan pots triar si vols quedar-te la bateria o rellogar-la. O el cas del Nisan Leaf, que o la compres o si la llogues, la llogues de per vida. Per tant, si després vols vendre el cotxe l'has de vendre amb aquest lloguer. Aquesta segona opció la vam descartar de seguida, ja prou canvi de mentalitat és comprar-se una cotxe elèctric, com per a sobre haver de canviar el mode de compra-venda. Vam pensar que en un futur proper ningú ens compraria un cotxe amb un lloguer de per vida.

Després vam mirar autonomies de catàleg, tots ells et posen una autonomia un pèl elevada de l'ús habitual. Per exemple, 179Km, 199Km... Per un ús normal, fas menys kilòmetres del què indiquen al catàleg.

Així doncs, per preu, per autonomia, perquè hi havia l'opció de comprar la bateria (3000-4000€ de diferència i no volíem pagar una quota cada mes), perquè era el cotxe elèctric més venut i perquè hi ha un company de feina que té el cotxe i n'està content. Vam acabar decidint-nos pel Nisan Leaf. I de moment, cap queixa.

En posteriors articles us explicaré com va l'experiència.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada