A l'hora de començar qualsevol empresa, web, marca... Arriba un moment en que has de triar el color. Sabies que aquesta elecció no és ni fàcil ni trivial?
Fa un parell de setmanes, una petita empresa de consultoria se'm va dirigir de cara a millorar la comunicació de la seva empresa. Vam fer un petit repàs ràpid de tot plegat. Tenia coses que individualment lluïen molt, però sumades semblaven completament deslligades. Per exemple, el logo utilitzava uns colors i una tipografia que després a la web no apareixien per enlloc. També tenia una presentació amb l'explicació del producte que ofereix, completament diferent al logo i a la web.
Un dels temes que vam parlar, va ser sobre la psicologia del color. Havien basat la web i el logo de la marca en el marró, un color que des de l'edat mitjana és el que la gent qualifica com a més "lleig", malgrat que a la vegada significa calidesa, confiança, fiabilitat i seguretat. Acostumen a tenir el color marró empreses de seguretat, com UPS, o relacionades amb el cafè o la xocolata, per la calidesa. És això el que ells buscaven?
Quan t'enfrontes a aquest tema, has de combinar que el color o colors amb que basis la teva estratègia, transmeti els valors que has decidit i a la vegada sigui atractiu pel públic a qui et dirigeixes.
Vam fer una cerca d'altres empreses de la seva competència i la gran majoria basaven el color de la seva web i logo en el blau. Per què? Doncs perquè un dels significats que té el blau és que guanya la raó per sobre la rauxa. És un color que s'associa a ser competent, serè, a calma. El target a qui es dirigeixen són altres empreses, per tant és lògic que aquest tipus d'empreses vulguin transmetre que són competents.
El blau junt amb el vermell és consideren colors forts. Per això, si ens hi fixem, la majoria de partits tradicionals en el món occidental (la psicologia del color depèn de cada cultura), tenen el blau o el vermell com a colors propis, Demòcrates vs Republicans als EUA, Populars vs Socialistes a Espanya, Republicans vs Socialistes a França, Conservadors vs Laboristes al Regne Unit. A Catalunya, la lluita històrica, malgrat ara no és exactament així, seria Convergents vs Socialistes.
I per què el vermell és l'altre color fort? Perquè projecta energia, alegria i a la vegada poder i passió. Fixeu-vos en marques que utilitzen aquest color: nintendo, Coca-Cola, Virgin...
També cal tenir en compte que no cal que ens centrem només en un color, pots fer combinació de colors com Amazon que combina el negre, seriositat i elegància, amb el taronja, que vol dir ser divertit i juganer. Una bona combinació al tractar-se d'una web de compres on-line, que ofereix de tot i de forma seriosa. Oi que s'ajusten els valors que volen transmetre als colors que usen?
Finalment, amb aquesta petita consultoria vam acordar que amb aquesta informació, definirien primer quins valors volen transmetre i en segon lloc, unificar criteris. El que segur que, a partir d'ara, tant ells com els qui ara llegiu aquest article, estareu uns dies fixant-vos en els colors de les marques i intentant analitzar què us volen transmetre. I si voleu saber si ho heu encertat, aquí us deixo un petit esquema de significats i marques i una web per poder veure ràpidament què transmet cada color: lapsicologiadelcolor.com
Vam fer una cerca d'altres empreses de la seva competència i la gran majoria basaven el color de la seva web i logo en el blau. Per què? Doncs perquè un dels significats que té el blau és que guanya la raó per sobre la rauxa. És un color que s'associa a ser competent, serè, a calma. El target a qui es dirigeixen són altres empreses, per tant és lògic que aquest tipus d'empreses vulguin transmetre que són competents.
El blau junt amb el vermell és consideren colors forts. Per això, si ens hi fixem, la majoria de partits tradicionals en el món occidental (la psicologia del color depèn de cada cultura), tenen el blau o el vermell com a colors propis, Demòcrates vs Republicans als EUA, Populars vs Socialistes a Espanya, Republicans vs Socialistes a França, Conservadors vs Laboristes al Regne Unit. A Catalunya, la lluita històrica, malgrat ara no és exactament així, seria Convergents vs Socialistes.
I per què el vermell és l'altre color fort? Perquè projecta energia, alegria i a la vegada poder i passió. Fixeu-vos en marques que utilitzen aquest color: nintendo, Coca-Cola, Virgin...
També cal tenir en compte que no cal que ens centrem només en un color, pots fer combinació de colors com Amazon que combina el negre, seriositat i elegància, amb el taronja, que vol dir ser divertit i juganer. Una bona combinació al tractar-se d'una web de compres on-line, que ofereix de tot i de forma seriosa. Oi que s'ajusten els valors que volen transmetre als colors que usen?
Finalment, amb aquesta petita consultoria vam acordar que amb aquesta informació, definirien primer quins valors volen transmetre i en segon lloc, unificar criteris. El que segur que, a partir d'ara, tant ells com els qui ara llegiu aquest article, estareu uns dies fixant-vos en els colors de les marques i intentant analitzar què us volen transmetre. I si voleu saber si ho heu encertat, aquí us deixo un petit esquema de significats i marques i una web per poder veure ràpidament què transmet cada color: lapsicologiadelcolor.com
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada